dinsdag 18 mei 2010

Ding 14 Instant Messaging


Lijkt me erg handig voor bibliotheekgebruik. Aanbieden op vaste tijden (tussen 10 en 11 en 19 en 20 uur bv.) aan klanten om direct contact te leggen met een medewerker van de bieb. Dit een half jaar doen en in kaart brengen welke groepen dit aanspreekt en met welke vragen men komt. Medewerkers kunnen in wisselende bezetting dienst doen. Kun je maandag muziek, dinsdag jeugd, woensdag collectie o.i.d. inzetten.
Zelf heb ik me ooit aangemeld om van afstand met mijn kinderen contact te onderhouden. Dat is als vanzelf weer verwaterd/ vervangen door sms. Zoals bij zovelen merk ik dat ze chatten, mailen, series bekijken en zich informeren op hetzelfde moment. Zoonlief heeft een tweede scherm aangeschaft om alles gelijktijdig te kunnen volgen. Daarbij een koptelefoon op zijn hoofd waardoor hij van de buitenwereld is afgesloten en doof voor huiselijk verbaal contact. Als we gaan eten stuur ik via de pc. een bericht naar boven via Steam.
Leuk dat ik uitgenodigd ben om te chatten! Jammer dat er nog geen contact is geweest maar dat gaat vast binnenkort lukken.

1 opmerking:

  1. Volgens mij zijn we het er allemaal wel over eens: IM kan wel mits we er mensen voor vrijmaken, die dan met niets anders bezig zijn...

    BeantwoordenVerwijderen