dinsdag 18 mei 2010

Ding 13 Google docs

Via Nel de Lange had ik hier al kennis mee gemaakt; zij zette een stuk over jongerenbeleid op google docs en nodigde een aantal mensen uit hierop te regeren. En via het beleidsplan. Erg handig in het gebruik. Scheelt veel mail/ kan veel mail schelen. En dat er geen verschillende versies van documenten 'rondslingeren' komt de overzichtelijkheid ten goede. Overal te openen; kan ik tijdens mijn cursusdagen BiebSearch nog aan mijn documenten werken... Gebruik van Google docs moet bij mij nog wel inslijten, meer gewoonte worden. Kun je er eigenlijk gelijktijdig aan werken? Duidelijk moet zijn wie als 'aanvoerder' alle wijzigingen bekijkt/bewerkt en eindverantwoordelijk is. Wel mooi dat de oude versies nog wel te bekijken zijn.

2 opmerkingen:

  1. Je kunt direct zien wie er aan een bepaald document werkt. Ria Kootker en ik lazen tegelijkertijd de beleidsnota en op mijn scherm stond haar naam vermeld en andersom natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij raakt het vanzelf ingeburgerd, als we er maar mee aan de gang gaan...dat geldt dus ook voor mij ;)

    BeantwoordenVerwijderen